نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به نام گذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ، گفت : تحقق شعار سال 93 با راحت طلبی و تنبلی امکان پذیر نیست.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین محمدی ضمن تبریک سال نو اظهارداشت : پایان سال 92 و آغاز سال 93 با شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) همراه بود که امیدواریم به حرمت این بانوی بزرگ اسلام ، سال موفقیت آمیز ، عزتمند و سربلندی برای ملت ایران و تمامی کارکنان سازمان اوقاف و خادمان و فعالان بقاع متبرک باشد.
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی پس از تصویب و مشورت در مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور سران سه قوه و کارشناسان و صاحب نظران با تایید رهبری ابلاغ شد، تصریح کرد : مقام معظم رهبری در پایان سال 92، مسئولان مربوطه را دعوت کردند و الزامات اقتصاد مقاومتی را تشریح کردند و در سخنرانی ابتدای سال در مشهد در خصوص اقتصاد فرمودند؛ فرهنگ همانند تنفس است و انسان به ناچار در هوای آلوده یا پاک باید تنفس کند و فرهنگ نیز همانند تنفس در تمام اجزای زندگی انسان تاثیرگذار است.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد : اگر فرهنگ سالم بر مبنای اسلام نداشته باشیم ، زندگی واقعی و حیات طیبه نخواهیم داشت.
 
وی با طرح این سوال که چگونه در سازمان اوقاف باید به این دو مطالبه رهبری لبیک بگوئیم ، تصریح کرد: برای تحقق این مطالبه باید فرهنگ غلط موجود در کشور که حاصل القای فرهنگ غرب و برخی خواسته های شخصی مبنی بر راحت طلبی، تنبلی و تن آسایی را اصلاح کنیم.
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه این فرهنگ مغایر با قرآن و اهل بیت (علیه السلام) است ، افزود: در زیارت نامه اهل بیت می خوانیم؛ که شهادت می دهم در راه خدا و آنچه حقش بود را ادا کردی و این را در زیارتنامه حضرت زهرا (سلام الله علیها) هم می خوانیم که ایشان با وجود اینکه دختر پیامبر (ص) و سرور و سالار تمام زنان جهان بودند به جای راحت طلبی در زندگی ، 40 شب با حال رنجور و آسیب دیده بهمراه فرزندان و حضرت علی (علیه السلام) درب خانه مهاجر و انصار را می زدند و آنان را به ولایت پذیری دعوت می کردند.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه انسان براساس آیات قرآن جز سعادت و تلاش توشه ای نخواهد داشت و نتیجه آن را خواهد دید ، تصریح کرد: برای تحقق مطالبات رهبری در سال 93 باید راحت طلبی را در انجام امور کنار بگذاریم.
 
وی با بیان اینکه سازمان اوقاف در هر دو مقوله اقتصاد و وقف وظایفی دارد ، گفت: وقف یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی است و در این زمینه باید بگونه ای عمل شود که مردم به اوقاف اعتماد کنند.
 
حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: سلامت و امانت داری یکی از وظایف اوقاف است و اگر می خواهیم مطالبه مقام معظم رهبری در سازمان اوقاف محقق شود باید تنبلی و راحت طلبی را کنار بگذاریم.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن قدردانی از تلاش همه مدیران، معاونان و کارکنان استانی و همکاران ستادی در اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری و طرح سوگواره یاس نبوی گفت : از زحمات حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و ربیعی مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل که در زمینه اجرای این دو طرح تلاش کردند، قدردانی می کنم، در عین حال نباید نسبت به وضع موجود قانع بود بلکه باید برای ارتقاء هرچه بیشتر سطح فعالیت ها و اجرای دقیق برنامه ها تلاش مضاعف داشت.
/2759/